Links voor ouders

SPO Wij de Venen
SPO Wij de Venen is een organisatie waarvan 14 scholen deel uitmaken, De Rietkraag is één van de 14 scholen.

Onderwijsinspectie
Op de site van de onderwijsinspectie vindt u informatie over o.a. de beoordeling van de inspectie van Nederlandse scholen en de publicaties.

GGD Hollands Midden
GGD Hollands Midden biedt u algemene gezondheidsinformatie en informatie over de activiteiten en diensten.

GMR
Meepraten op school?  Word GMR-lid!
  • Als GMR-lid kunt u een positieve bijdrage leveren aan de gang van zaken op de school van uw kind en de andere scholen van Stichting Wij de Venen.
  • U bent nauw betrokken bij de scholen van onze stichting, u kunt meepraten, advies geven en meebeslissen over het beleid,
  • Krijgt u meer contact met andere ouders, het team en het bestuur
  • Doet u een schat aan ervaring op.
 De gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR) is een belangrijk orgaan voor inspraak en medezeggenschap van leerkrachten en ouders op onze scholen. Een goed functionerende GMR kan een grote bijdrage leveren aan de kwaliteit van onderwijs en de sfeer en veiligheid op de scholen.
Klik voor meer informatie hier voor het interview met GMR-lid Marieke Paymans

De methode Davinci
Wij werken met de methode Davinci voor wereldoriëntatie. Via deze site kunt u ook thuis bezig zijn met de thema's van school.

Staal
Voor spelling hebben wij de methode Staal (groep 3 t/m 8) Klik hier voor uitleg over de spellingcategorieën.

Onze bibliotheek

Voor- en buitenschoolse opvang
♦ Smallsteps
Polderpret

Voortgezet onderwijs
♦ Alkwin Kollege in Uithoorn
Ashram College  in Alphen a/d Rijn en Ashram College in Nieuwkoop
Groene Hart Lyceum in Alphen a/d Rijn
Minkema College in Woerden
Scala College in Alphen a/d Rijn
Veenlanden College in Mijdrecht
Yuverta (Citaverda, Helicon en Wellant College) in Alphen a/d Rijn

Keuze VO-scholen (De Scholenmarkt wordt met ingang van schooljaar 2022/2023 niet meer georganiseerd op de locatie Buytewech). Wij verwijzen ouders naar de website van de VO-scholen.
Voor ouders van groep 7 en 8 die met hun kinderen voor de keuze staan welke VO-school het beste past bij hun kind: Kiesjeschool.nl
Voor een steuntje in de rug voor de overgang van basisschool naar VO: Coach4you
Kanjertraining
Op deze site vindt u alle informatie over de Kanjertraining.

Gezonde traktaties
Op deze site vindt u leuke ideeën voor gezonde traktaties

Superboek
Op deze site staan actuele titels in gesproken vorm

Ouderlijk toezicht
Online veiligheid van kinderen waarborgen kan een uitdaging zijn. Op deze site vindt u alle informatie rondom het digitaal toezicht houden.